Konfekcjonowanie jest najogólniej ujmując przygotowaniem towaru do sprzedaży. Z tego wpisu dowiesz się na czym konkretnie polega ten proces i co obejmuje oraz kto może, i powinien, z niego skorzystać.
Konfekcjonowanie – czyli co?
Termin konfekcjonowanie mieści w sobie całkiem sporo różnego rodzaju czynności. Konfekcja to między innymi pakowanie, przepakowanie towaru, zabranie go z magazynu, zabezpieczenie i przygotowanie do dystrybucji i wysyłki do klienta. Właśnie to przygotowanie jest najbardziej istotne i obejmuje między innymi foliowanie, etykietowanie, opakowywanie a także różnego rodzaju działania niestandardowe (na życzenie klienta).
Łatwizna! Zrobię to sam
Tak właśnie mogło pomyśleć w tym momencie naprawdę wielu przedsiębiorców. Oczywiście teoretycznie możemy samodzielnie zajmować się konfekcją produktów jednak nie jest to rozwiązanie ani efektywne, ani – wbrew pozorom – oszczędne. Zadajesz sobie pewnie pytanie „niby czemu”? Wobec tego spieszymy z wyjaśnieniem dlaczego powierzenie konfekcjonowania towaru firmie zewnętrznej jest najlepszym pomysłem równierz w twoim przypadku!
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Zlecając konfekcję towarów firmie zewnętrznej masz pewność, że produkty zostaną profesjonalnie zabezpieczone (zarówno przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak również warunkami atmosferycznymi) i dotrą bezpiecznie do klienta. Bezpieczeństwo towaru jest zawsze celem numer jeden podczas przygotowywania produktów do wysyłki.
Estetyka ma znaczenie
Klienci coraz częściej zwracają również uwagę na to, w jaki sposób zapakowany jest zamówiony przez nich towar. Staranność, ozdobne pudełeczka, ciekawe wypełnienie, wstążki czy chociażby spersonalizowana etykieta lub metka (a nawet perfumowanie opakowań!) zdecydowanie podnoszą prestiż produktu. Dzięki temu możemy budować ekskluzywny charakter naszej marki.
Szanuj swój czas
Solidne konfekcjonowanie wymaga niestety nieco czasu. Zajmując się prowadzeniem własnej firmy (np. sklepu online) z pewnością możesz spożytkować go lepiej niż zajmując się pakowaniem towarów. Dodatkowo, jeśli oferujesz klientom dość zróżnicowany asortyment to opakowanie każdego produktu może wymagać nieco innych działań, oczywiście dodatkowo wydłużających czas konfekcji..
Postaw na oszczędność
Zewnętrzne firmy zajmujące się konfekcją towaru posiadają specjalistyczny sprzęt, który zapewnia nie tylko szybką pracę, ale również profesjonalne zapakowanie produktów. Chcąc zajmować się tym samodzielnie konieczna byłaby zatem inwestycja w maszyny i zespół, który podjąłby się konfekcji. To zdecydowanie droższe rozwiązanie niż powierzenie całego procesu firmie zewnętrznej.
Samodzielne próby konfekcji (w warunkach biurowo-domowych) przez niewyspecjalizowane do tego celu firmy, pomimo szczerego zapału, kończą się najczęściej fiaskiem. W końcu wszyscy wiemy dokąd prowadzi droga wybrukowana dobrymi chęciami.. Skup się zatem na prowadzeniu biznesu a pakowanie pozostaw prawdziwym specjalistom w tej dziedzinie!